Superfoods. Poznaj ich dobroczynny wpływ na Twoje ciało

SuperfoodsOd pewnego czasu pojęcie superfoods stało się bardzo modne. Kto je superfoods jest na topie, dba o zdrowie. Ale co właściwie kryje się pod tą nazwą i co to oznacza dla naszego organizmu? A może jest to jedynie chwilowa moda?

Aby jakiś produkt spożywczy został zaklasyfikowany do grupy superfoods, musi mieć wyjątkowo dużo wartości odżywczych. Zatem do superfoods kwalifikuje się zarówno dobrze wszystkim znany czosnek, czy kapusta, jak i tak egzotyczne produkty jak quinoa, czy jagody acai. Przyjrzyjmy się bliżej, dlaczego warto po nie sięgać.

Dlaczego potrzebujemy superfoods?

Na przestrzeni lat nasz styl życia się zmienia i jesteśmy narażeni na coraz więcej chorób cywilizacyjnych. Lekarze i dietetycy apelują, by zrezygnować z fast foodów, używek i mało wartościowych produktów spożywczych na rzecz zwiększonej dawki witamin i składników mineralnych. Sięgając po superfoods, możemy uzupełnić deficyty, a tym samym wspierać nasze zdrowie. Żywność z tej kategorii nie tylko pomoże wrócić do formy i doda nam energii, ale także pomoże zmniejszać ryzyko nowotworów, cukrzycy, nadciśnienia, otyłości i wielu innych chorób.

Nie musimy się przy tym obawiać tego, że superfoods jest tylko chwytem marketingowym. Jeśli jakiś produkt dostaje zaszczytne miano, nie dzieje się to bez powodu. Żywność jest najpierw dokładnie badana pod kątem składu, właściwości i wpływu na zdrowie.

Produkty lokalne i egzotyczne

Prawda jest taka, że superfoods to wyjątkowo szerokie pojęcie. Wystarczy, że zaczniemy zgłębiać, co znajduje się na tej liście, a szybko zauważymy, że jest mnóstwo produktów dobrze znanych. Wśród tych, które są warte uwagi, wymienić można warzywa i owoce, jak czosnek, jarmuż, buraki, szpinak, brokuły, śliwki i jabłka. Oczywiście mowa tutaj o produktach pochodzących ze sprawdzonych źródeł, które rzeczywiście witaminy mają.

Oprócz tego wśród superfoods są nasiona, orzechy, tłuste ryby i nieco bardziej egzotyczne jagody goji, jagody acai, quinoa, nasiona chia. Lista ta jest znacznie dłuższa, więc warto pochylić się nad nią nieco głębiej. Być może wystarczy kilka zmian w diecie, by dostrzec zmiany w swoim zdrowiu.

Dostępność superfoods

Z dostępnością żywności lokalnej nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Część produktów jest dostępnych sezonowo, ale są też i takie, które kupimy przez cały rok. Czasem pojawia się problem z tymi, które są z odległych zakątków świata. Są kosztowne, a my nie do końca wiemy, jak zabrać się do ich przetworzenia, czy włączenia w dietę. Zdarza się, że z powodu tej niewiedzy rezygnujemy z zakupu. Niepotrzebnie.

Z pomocą przychodzą takie produkty jak wafle ryżowe SONKO. Same w sobie są niskokaloryczne i stanowią zdrową przekąskę. Jednak w zależności od produktu wafle są uzupełnione o dodatkowe nasiona i ziarna. I tak możemy znaleźć wafle z konopiami i kaniwą, czy wafle z nasionami quinoa. To prosty sposób, żeby między głównymi posiłkami sięgnąć po przekąskę, która będzie nie tylko smaczna, ale i wyjątkowo wartościowa.

Komentarze