Pięć sposobów na lepsze samopoczucie

SamopoczucieObecne czasy niosą ze sobą wysokie tempo życia. Bardzo często brakuje nam czasu, czujemy spadek energii, gorzej śpimy a nasza kondycja psychiczna nie jest w najlepszym stanie. Zawsze warto wtedy sięgnąć po kilka sprawdzonych sposobów, które poprawią nasze samopoczucie.

1. Badania na niedobory w organizmie

Warto raz na jakiś czas wykonać w laboratorium badania, które pokażą jakie niedobory występują w organizmie. Bardzo często za spadkiem energii stoi niedobór witamin - potasu albo magnezu. Warto wtedy poszukać preparatu Asmag forte w aptekach. Działa on ochronnie na mięsień sercowy i doskonale uzupełnia niedobory magnezu. Ceny leku można łatwo porównać bez wychodzenia z domu dzięki aptece internetowej. Taką możliwość daje apteka Gdziepolek.pl.

2. Picie dużej ilości wody

Organizm każdego człowieka powinien być odpowiednio nawodniony. Rolą wody jest transportowanie składników odżywczych a także wspomaganie wydalania toksyn. Dietetycy są zgodni co do tego, że należy dziennie wypijać około dwóch litrów wody mineralnej. Woda nie tylko orzeźwia, ale także pomaga utrzymać prawidłową wagę ciała, dodaje nam energii, poprawia metabolizm i sprawia, że nasza skóra wygląda o wiele lepiej.

3. Troska o kręgosłup

Wśród osób, które uskarżają się na słabe samopoczucie nie brakuje tych mających problemy z kręgosłupem. Warto prowadzić działania profilaktyczne, które zminimalizują tego typu bóle. Należy do nich przede wszystkim spanie w wygodnym łóżku i korzystanie z poduszki ortopedycznej, przyjmowanie właściwej postawy ciała podczas pracy oraz - w przypadku kobiet - unikanie chodzenia w butach na wysokim obcasie. Zamiast tego dużo rozsądniej jest wybierać obuwie na płaskiej podeszwie.

4. Równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym

W obecnych czasach wiele osób cierpi z powodu pracoholizmu. Polacy bardzo często biorą nadgodziny albo pracują na więcej niż jednym etacie. Tymczasem wielogodzinna praca nigdy nie jest tak naprawdę efektywna. Zbyt długie przebywanie w pracy powoduje przemęczenie, znużenie i w efekcie wypalenie zawodowe. Zwykle cierpi na tym także rodzina oraz pozostałe sfery życia, które są zaniedbywane. Warto wiec wyznaczyć sobie rozsądny czas na pracę, robić przerwy i korzystać z urlopów.

5. Dbanie o kondycję psychiczną

Wielu Polaków zaniedbuje sferę psychiczną. Zaczynamy się o nią troszczyć dopiero gdy wystąpią poważne problemy takie jak na przykład depresja. Tymczasem, aby zadbać o umysł, podobnie jak jest to w przypadku ciała warto stosować profilaktykę. Bardzo ważna jest higiena snu. Należy kłaść się o stałych i niezbyt późnych porach. Dla zasypiania niekorzystne jest także oglądanie przed snem telewizji czy korzystanie ze smartfona. Aby dobrze odpocząć potrzebujemy około siedmiu godzin snu. Oprócz tego powinniśmy znajdować czas na aktywność fizyczną i czas na relaks. Każdy z nas powinien oddawać się swoim pasjom i spędzać czas na świeżym powietrzu. Bardzo pomocna w walce ze stresem jest także medytacja i stosowanie technik relaksacyjnych

Fot: pixabay.com.

Komentarze